Wij zijn een IT-consultancybedrijf

Let’s face the future together

Let’s face the future together

laatste blogpost

Tinker Thursday

Thinker Thursday

laatste job

Devops Engineer

Devops Engineer

laatste nieuws

SDG Pioneer

SDG Pioneer
Scroll down
SDG Pioneer

Over JIDOKA

JIDOKA is in 2013 opgericht met één doel voor ogen:

Het leveren van succesvolle IT-projecten VOOR mensen , DOOR mensen . Onze gemotiveerde en bekwame medewerkers bieden u een unieke customer experience aan. Ons succes is te wijten aan het precies herkennen van uw behoeften.

Wilt u meer weten? Laten we elkaar ontmoeten, FACE to FACE!

Waarom kiezen voor JIDOKA

HOE GROOT DE KANS IS DAT ONZE KLANTEN JIDOKA AANBEVELEN AAN ANDEREN

85
NPS

Onze NPS evolutie:

NPS evolutie JIDOKA

Net Promoter Score®, ook wel bekend als NPS®, meet de customer experience en voorspelt de groei van een bedrijf. Deze beproefde maatstaf heeft de bedrijfswereld volledig getransformeerd. Het is nu de belangrijkste maatstaf wereldwijd om de customer experience te meten.

Hoe werkt het?

NPS scale

NPS = % Promotors - % Detractors

Degenen met een score van 9 tot 10 worden ‘Promotors’ genoemd. Er wordt geacht dat deze klanten “waardevoller” gedrag vertonen. Voorbeelden zijn: meer aankopen doen, meer loyaliteit tonen en het desbetreffende bedrijf aanbevelen aan anderen. Klanten met een score van 0 tot 6 worden aangeduid als 'Detractors'. Deze klanten worden geacht minder geneigd te zijn om dit waardevolle gedrag te vertonen. Reacties van 7 en 8 krijgen het label ‘Neutrals’. Hun gedrag valt dus tussen de Promotors en de Detractors.

KLANTEN DIE AL HEBBEN GEKOZEN VOOR JIDOKA

Klantengetuigenisvideo Corsearch
Klantengetuigenisvideo Joyn
Klantengetuigenisvideo De Lijn
Klantengetuigenisvideo Van In
Klantengetuigenisvideo Vlaamse Overheid

Bouw voort op de ideeën van anderen

Wees positief en bouw voort op ideeën van anderen om nieuwe vaardigheden en competenties aan te leren. In een gesprek gebruiken we en in plaats van maar...

Neem je verantwoordelijkheid

Als je ergens mee instemt, probeer dan de volledige verantwoordelijkheid te nemen om de taak (zo efficiënt mogelijk) uit te voeren. Als er hulp nodig is, neem dan het initiatief om hulp in te roepen en kies de persoon die het meest bekwaam is. Oproepen voor hulp moeten bovendien de houding van "dit is niet mijn taak" binnen een team uitroeien.

Verspil je tijd niet

Medewerkers moeten hun gedachten kenbaar maken wanneer ze het gevoel hebben dat een taak nutteloos of tijdverspilling is.

Geen command and control

JIDOKA heeft geen traditioneel command-and-controlmanagement. Het management treedt alleen op als een dienend leider en faciliteert, ondersteunt en versterkt de teams.

Help elkaar

Mensen aan elkaar koppelen en ze coachen zijn onze algemene praktijken als gevolg van onze methode. Niemand kan een oproep tot hulp weigeren (als de activiteit in zijn of haar vakgebied ligt).

Word één groot team met collectief eigendom

Met de vinger wijzen wordt bij ons niet getolereerd. Een probleem pakken we aan en werken we samen uit. We doen dit op een alternatieve manier van werken die beter bij het algemene project past. Duidelijke gedragsregels als deze zijn een belangrijk element van alle succesvolle teams.

Organiseer je team zelf

Tijdens de verschillende fases van een project heeft het team de volledige verantwoordelijkheid om de schattingen die in het begin gemaakt zijn te voltooien en te vervullen. Hoe het werk binnen de iteratie wordt georganiseerd, is de verantwoordelijkheid van het team zelf. Je creëert en bepaalt je eigen regels.

Verander het leiderschap

Rollen binnen een team kunnen veranderen wanneer een nieuwe fase van het project begint. Door dit te doen, willen we dat teamleden elkaar als gelijkwaardig zien en daarnaar handelen. Door te beseffen dat leiderschap binnen een team kan veranderen, zullen mensen elkaar als gelijke gaan beschouwen.

Maak het leuk

JIDOKA engageert zich om een (professionele) leuke werkruimte te creëren, waar mensen als vrienden kunnen samenwerken en waar bezorgdheden kunnen worden geuit. Medewerkers hebben de taak om als echte teamspelers het werk binnen een team aangenaam te maken.

Verbeter de processen en methodes

JIDOKA verbindt zich ertoe om de toegepaste processen en methodes voortdurend te verbeteren. We stellen teams en individuele medewerkers in staat om deel te nemen aan proces- en methodeverbetering. Zo kunnen ze een impact maken op plezier tijdens het werk.

Deel je kennis

Bij JIDOKA hebben we een knowledge sharing-cultuur gecreëerd waarin we kennisdelingsinitiatieven faciliteren, ondersteunen en stimuleren. Deze cultuur is essentieel om succes te boeken en om culturele verandering en innovatie te stimuleren.

WAT BIEDEN WE AAN?

IT-project

JIDOKA bouwt uw software in een software factory-omgeving (op een door u gekozen locatie of bij JIDOKA).

Bekijk meer

Consultancy

JIDOKA biedt professionele IT-consultancydiensten aan om u te helpen tijdens elke fase van uw projectcyclus.

Bekijk meer

Training

JIDOKA hecht veel waarde aan levenslang leren en we stimuleren een knowledge sharing-cultuur. Daarom hebben we trainingen ontwikkeld over onder andere blockchain, clean code ...

Bekijk meer

Alan Allman Associates Ecosysteem

Sinds maart 2022 maakt JIDOKA deel uit van het ecosysteem van Alan Allman Associates.

Alan Allman Associates is een ecosysteem van 31 sterke merken, gespecialiseerd in digitale transformatie, ontstaan in 2009 door overnames en interne prestatieontwikkeling in de advieswereld.

Het ecosysteem onderhoudt een netwerk van dynamische relaties en creëert waarde rond 3 polen: high-tech consulting, industrial transformation consulting en management & strategy consulting. Alan Allman Associates is Happy At Work gecertificeerd, ISO 9001 gecertificeerd en Zilveren Ecovadis medaillewinnaar voor zijn MVO prestaties.

Ecosysteem Alan Allman Associates

Heb je interesse of vragen?

Contacteer ons