Ondanks een heel turbulent jaar, zijn we blij en trots te mogen aankondigen dat we een NPS score van 88 hebben behaald voor het jaar 2021-2022! Alweer een verbetering ten opzichte van vorig jaar, waarin we een NPS score van 84 behaald hebben. We willen dan ook iedere werknemer, partner en klant bedanken die heeft bijgedragen aan deze mooie score!
Wat is NPS?
Net Promoter Score, ook wel bekend als NPS, meet de customer experience en voorspelt de groei van een bedrijf. Deze beproefde maatstaf heeft de bedrijfswereld volledig getransformeerd. Het is nu de belangrijkste maatstaf wereldwijd om de customer experience te meten.
Hoe wordt NPS berekend?
Klanten met een score van 9 tot 10 worden ‘Promotors’ genoemd. Er wordt geacht dat deze klanten “waardevoller” gedrag vertonen. Voorbeelden zijn: meer aankopen doen, meer loyaliteit tonen en het desbetreffende bedrijf aanbevelen aan anderen. Klanten met een score van 0 tot 6 worden aangeduid als ‘Detractors’. Deze klanten worden geacht minder geneigd te zijn om dit waardevolle gedrag te vertonen. Reacties van 7 en 8 krijgen het label ‘Neutrals’. Hun gedrag valt dus tussen de Promotors en de Detractors.